בנו של האדם
רנה מגריט
רפרודוקציה מיוחדת לאחר מציוריו המפורסמים של האמן רנה מגריט, שצויר בשנת 1964.
הפקה מיוחדת לרגל תערוכה שנערכה במוזיאון תל אביב לאמנות בשנת 1982.
*ניתן למסגר את ההדפס גם במתכונתו המלאה (עם הכיתוב בתחתית). גודל מלא כולל הכיתוב - ג' 69 ס"מ, ר' 49 ס"מ.
הפקה מיוחדת לרגל תערוכה שנערכה במוזיאון תל אביב לאמנות בשנת 1982.
*ניתן למסגר את ההדפס גם במתכונתו המלאה (עם הכיתוב בתחתית). גודל מלא כולל הכיתוב - ג' 69 ס"מ, ר' 49 ס"מ.
מחיר: ₪
מחיר: ₪
משלוח מהיר עד הבית
רכישה מאובטחת
הציור "בנו של האדם" (בצרפתית: Le Fils de l'homme) הוא אחד מציוריו המפורסמים של רנה מגריט. הציור המקורי הוא בטכניקה של צבעי שמן על בד, וגודלו 116 × 89 ס"מ.
התמונה מתארת דמות אדם החובש כובע ולבוש חליפה, כפי הנראה פורטרט עצמי. ברקע מופיעה חומת באר וכן ים כחול.
הפרט המעניין ואולי המרכזי בציור הוא פניה של הדמות, שאותם מסתיר תפוח ירוק ועסיסי. התפוח מצויר במרכז הפנים, ומסתיר את רובם (פרט לעין שמאל), עד שנדמה שהתפוח הוא חלק מפני האדם.
תמונת "בנו של האדם" שייכת לסוגת הסוריאליזם הווריסטי – שהוא סוריאליזם פיגורטיבי העושה שימוש בדימויים הלקוחים מן המציאות כדי ליצור יצורי כלאיים. כלומר, צירוף חלקי דימויים חסרי הקשר למכלול משותף אחד. כל דימוי בנפרד מוכר מהמציאות היומיומית, אך צירופם יחד יוצר מציאות חדשה שהיא מעל למציאות הקיימת. היוצרים המזוהים עם סגנון זה, מלבד רנה מגריט, הם סלבדור דאלי ומקס ארנסט.
ישנן כמה פרשנויות בנוגע למשמעות התפוח ביצירה. כך לדוגמא התפוח מסמל את הדעת בסיפור גן העדן, וניתן לשאול האם הדעת היא חלק אינטגרלי מהאדם או שהיא "צפה" בנפרד ממנו, או האם הדעת מונעת מהאדם מלראות את המציאות והאמת כמו שהן.
התמונה מתארת דמות אדם החובש כובע ולבוש חליפה, כפי הנראה פורטרט עצמי. ברקע מופיעה חומת באר וכן ים כחול.
הפרט המעניין ואולי המרכזי בציור הוא פניה של הדמות, שאותם מסתיר תפוח ירוק ועסיסי. התפוח מצויר במרכז הפנים, ומסתיר את רובם (פרט לעין שמאל), עד שנדמה שהתפוח הוא חלק מפני האדם.
תמונת "בנו של האדם" שייכת לסוגת הסוריאליזם הווריסטי – שהוא סוריאליזם פיגורטיבי העושה שימוש בדימויים הלקוחים מן המציאות כדי ליצור יצורי כלאיים. כלומר, צירוף חלקי דימויים חסרי הקשר למכלול משותף אחד. כל דימוי בנפרד מוכר מהמציאות היומיומית, אך צירופם יחד יוצר מציאות חדשה שהיא מעל למציאות הקיימת. היוצרים המזוהים עם סגנון זה, מלבד רנה מגריט, הם סלבדור דאלי ומקס ארנסט.
ישנן כמה פרשנויות בנוגע למשמעות התפוח ביצירה. כך לדוגמא התפוח מסמל את הדעת בסיפור גן העדן, וניתן לשאול האם הדעת היא חלק אינטגרלי מהאדם או שהיא "צפה" בנפרד ממנו, או האם הדעת מונעת מהאדם מלראות את המציאות והאמת כמו שהן.